Sortowanie
Źródło opisu
Księgozbiór
(30)
Forma i typ
Książki
(30)
Publikacje naukowe
(14)
Publikacje dydaktyczne
(12)
Publikacje fachowe
(8)
Poradniki i przewodniki
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(33)
wypożyczone
(25)
tylko na miejscu
(5)
nieokreślona
(2)
Placówka
bibl. Sieradz
(13)
filia Poddębice
(3)
filia Wieruszów
(6)
filia Łask
(4)
filia Wieluń
(27)
filia Zduńska Wola
(6)
Czytelnia bibl. Sieradz
(1)
Czytelnia filii Poddębice
(2)
Czytelnia filii Wieluń
(3)
Autor
Flassilier-Popławska Joanna de
(2)
Hedtke Kristina A
(2)
Kendall Richard (medycyna)
(2)
Kiełtyka-Czech Monika
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Szurowska Beata (1973- )
(2)
Ćwiklińska-Zaborowicz Anna
(2)
Ambroziak Konrad
(1)
Briere John
(1)
Chodkiewicz Jan
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Czerniawska Ewa (1955- )
(1)
Dałkowska Katarzyna
(1)
Deptuła Maria
(1)
Doliński Dariusz (1959-)
(1)
Gasiul Henryk (1950- )
(1)
Gawliński Ireneusz
(1)
Gawęda Łukasz
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Holmes Jeffrey D
(1)
Janicka Iwona (psycholog)
(1)
Jankowiak Barbara
(1)
Kiliszek Ewa
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Larsson Liv (1964- )
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Mikiewicz Piotr (1976- )
(1)
Mitchell David R. (1938- )
(1)
Nalepa Zofia (modelka)
(1)
Pawłowska-Montwiłł Bożenna (1954- )
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Pospiszyl Irena
(1)
Sax Leonard
(1)
Schiraldi Glenn R. (1947- )
(1)
Scott Catherine (1968- )
(1)
Siwek Klaudia
(1)
Soroko Emilia (1979- )
(1)
Strelau Jan (1931-2020)
(1)
Suchecka Justyna
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Taraszkiewicz Małgorzata
(1)
Walancik-Ryba Karolina
(1)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(1)
Woydyłło Ewa (1939- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(20)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(29)
Kraj wydania
Polska
(29)
nieznany (202)
(1)
Język
polski
(28)
Odbiorca
Rodzice
(4)
Studenci
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Nauczyciele
(3)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Psychiatrzy
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Temat
Dzieci
(5)
Rodzina
(5)
Rodzicielstwo
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Zaburzenia psychiczne
(3)
COVID-19
(2)
Dojrzewanie
(2)
Edukacja włączająca
(2)
Farmakoterapia
(2)
Kryzys psychiczny
(2)
Kształcenie
(2)
Lęk
(2)
Metody nauczania
(2)
Młodzież
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Pomoc psychologiczna
(2)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(2)
Problemy społeczne
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Socjologia edukacji
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(2)
Trauma
(2)
Trudne sytuacje życiowe
(2)
Trudności wychowawcze
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Uczucia
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie
(2)
Zdrowie psychiczne
(2)
Adaptacja kulturowa
(1)
Akceptacja (postawa)
(1)
Alkoholicy
(1)
Alkoholizm
(1)
Autorytet
(1)
Badania naukowe
(1)
Chałasiński, Józef (1904-1979)
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dorosłość
(1)
Durkheim, Émile (1858-1917)
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Egalitaryzm
(1)
Elektroencefalografia
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Epidemie
(1)
Freud, Sigmund (1856-1939)
(1)
Fromm, Erich (1900-1980)
(1)
Giroux, Henry A. (1943- )
(1)
Globalizacja
(1)
Grupy społeczne
(1)
Higiena szkolna
(1)
Ingarden, Roman Stanisław (1920-2011)
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Internet
(1)
Klimat szkoły
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Konflikt
(1)
Kryzys kultury
(1)
Kultura szkoły
(1)
Leczenie
(1)
Marx, Karl (1818-1883)
(1)
Mediacja (socjologia)
(1)
Metody badawcze
(1)
Mimika
(1)
Motywacja
(1)
Młodość
(1)
Młodzież z depresją
(1)
Nadopiekuńczość
(1)
Niemowlę
(1)
Noworodek
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Odrzucenie rówieśnicze
(1)
Okres prenatalny
(1)
Okresy rozwojowe człowieka
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Piecza zastępcza
(1)
Platon (427-347 p.n.e.)
(1)
Poczucie straty
(1)
Porozumienie bez przemocy
(1)
Postawy
(1)
Praca socjalna
(1)
Prawo rodzinne
(1)
Projekt socjalny
(1)
Przedszkola
(1)
Przywiązanie (psychologia)
(1)
Psychoedukacja
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-2000
(2)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Finlandia
(1)
Gatunek
Poradnik
(9)
Podręcznik
(7)
Opracowanie
(5)
Monografia
(4)
Praca zbiorowa
(3)
Wydawnictwa popularne
(2)
Książka do wypełniania
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(20)
Edukacja i pedagogika
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Medycyna i zdrowie
(5)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Historia
(1)
Nauka i badania
(1)
Rozwój osobisty
(1)
30 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Data zmiany: 06.07.2023
Bibliografia na stronach [271]-277.
Depresja to choroba XXI wieku. Wiele się o niej mówi, pisze, czyta. Teoretycznie dużo o niej wiemy, a faktycznie… niestety nadal zdecydowanie za mało. Dla przykładu niewielu z nas ma świadomość, że stanowi ona poważny problem również wśród nastolatków. Dorastanie jest okresem pełnym napięć i konfliktów, dlatego tak łatwo jest przypisać objawy depresyjne młodzieńczej burzy hormonów. Nic bardziej mylnego – depresja to poważna choroba, a nie przejaw złego zachowania czy buntu. [nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
filia Wieluń
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 03.07.2023
Opierając się na doświadczeniu własnej praktyki medycznej oraz na wynikach badań prowadzonych w Ameryce, Europie i Australii, autor stawia tezę, że kluczowym powodem takich alarmujących zjawisk jak otyłość, depresja i stany lękowe dzieci i młodzieży jest obserwowany od wielu dekad swoisty transfer autorytetu od rodziców do środowiska rówieśniczego ich pociech. Dzieci wychowują dzieci. W obawie przed posądzeniem o dyktatorskie zapędy, rodzice całkowicie rezygnują z roli liderów, wyzbywając się wszelkiego autorytetu i abdykując wobec kaprysów i żądań dzieci. [z okładki]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
bibl. Sieradz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 126444 (1 egz.)
filia Łask
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34093 (1 egz.)
filia Wieluń
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37535, 37667 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 02.06.2023
Uzależnienie od alkoholu : oblicza problemu / Lidia Cierpiałkowska, Jan Chodkiewicz. - Warszawa : PWN, 2020. - 410, [1] strona : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm
Bibliografia na stronach [350]-402. - Indeks.
Opracowanie prezentuje współczesną wiedzę na temat uzależnienia od alkoholu, pochodzącą z badań naukowych i obserwacji klinicznych. Wiedza naukowa jest bogato ilustrowana wypowiedziami pacjentów uczestniczących w różnych ośrodkach i programach terapeutycznych. [z okładki]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
bibl. Sieradz
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 126357 (1 egz.)
filia Wieluń
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37657 (1 egz.)
filia Zduńska Wola
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47404 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 02.06.2023
(Poradnik Terapeuty)
Zaradny Kot to program poznawczo-behawioralnej terapii zaburzeń lękowych u dzieci w wieku 8-13 lat opracowany przez profesora Philipa C. Kendalla i jego zespół. Zeszyt ćwiczeń stanowi uzupełnienie podręcznika dla terapeuty. To znakomite narzędzie do pracy, które wzmacnia zaangażowanie dziecka w terapię. Postać kotka, który ze Strachusia przemienia się w Zaradnego Kota, przemawia do dziecięcej wyobraźni, a przyjazna szata graficzna sprawia, że terapia staje się dobrą zabawą. Dzieci dowiadują się, na czym polega terapia, uczą się rozpoznawać uczucia i panować nad nimi, poznają techniki relaksacyjne i skuteczne strategie rozwiązywania problemów [czytam.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
filia Wieluń
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37669 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 02.06.2023
(Poradnik Terapeuty)
Zaradny Kot to program poznawczo-behawioralnej terapii zaburzeń lękowych u dzieci w wieku 8-13 lat opracowany przez profesora Philipa C. Kendalla i jego zespół. Zeszyt ćwiczeń stanowi uzupełnienie podręcznika dla terapeuty. To znakomite narzędzie do pracy, które wzmacnia zaangażowanie dziecka w terapię. Postać kotka, który ze Strachusia przemienia się w Zaradnego Kota, przemawia do dziecięcej wyobraźni, a przyjazna szata graficzna sprawia, że terapia staje się dobrą zabawą. Dzieci dowiadują się, na czym polega terapia, uczą się rozpoznawać uczucia i panować nad nimi, poznają techniki relaksacyjne i skuteczne strategie rozwiązywania problemów [czytam.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
filia Wieruszów
Brak informacji o dostępności: sygn. 24692 (1 egz.)
filia Wieluń
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37668 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 30.05.2023
Psychologia rodziny / redakcja naukowa Iwona Janicka, Hanna Liberska. - Wydanie 1, 5 dodruk. - Warszawa : PWN, 2021. - 682 strony : ilustracje ; 25 cm.
Bibliografia na stronach 566-649. Indeks.
"Zespół znakomitych polskich familiologów przygotował podręcznik, którego celem jest usystematyzowanie współczesnej wiedzy na temat rodziny. Znajdą w nim Państwo informacje na temat: funkcjonowania systemu rodzinnego; funkcji i ról rodzinnych, komunikacji i narracji rodzinnych, więzi, transmisji międzypokoleniowej; nietradycyjnych form życia rodzinnego - rodzin zrekonstruowanych, adopcyjnych, wielokulturowych i innych; problemów życia rodzinnego - choroby w systemie rodzinnym, problemów prokreacyjnych, przemocy; współczesnych nurtów w terapii rodziny, rytuałów rodzinnych, pozytywnej psychologii rodziny. Walorem tej monografii jest to, że stanowi ona nowe spojrzenie na różne problemy życia rodzinnego z perspektywy współcześnie zachodzących przemian społecznych oraz to, że w polskiej literaturze psychologicznej niewiele jest opracowań tak wieloaspektowo traktujących współczesne problemy życia rodzinnego." (Z recenzji prof. Teresy Rostowskiej)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
filia Wieruszów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 24604 (1 egz.)
Czytelnia filii Poddębice
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37270-Czyt. (1 egz.)
Czytelnia filii Wieluń
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37673-Czyt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 12.10.2022
Bibliografia, akty prawne na stronach 163-[169].
Książka adresowana jest do nauczycieli i specjalistów chcących uporządkować swoją wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, form i metod pracy pozwalających zindywidualizować wobec nich wymagania, a także procedur udzielania im pomocy psychologiczno-pedagogicznej i możliwości formalnych, jakie stwarza system oświatowy dla wyrównywania szans edukacyjnych. Dodatkowo książka zawiera propozycję arkuszy służących opracowaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia i indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET) dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. [z okładki]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
bibl. Sieradz
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 125812 (1 egz.)
filia Wieruszów
Brak informacji o dostępności: sygn. 24681 (1 egz.)
filia Wieluń
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37653 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 11.10.2022
Jesteś kimś więcej, niż myślisz / Glenn R. Schiraldi ; przekład: Sylwia Pikiel. - [Wydanie 1. w języku polskim]. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2021. - 272 strony : rysunki, wykresy ; 25 cm.
Bibliografia, netografia na stronach [265]-272.
Jeżeli masz skłonność do samokrytyki, kwestionowania własnych umiejętności lub ciągłego porównywania się z innymi, to najwyższa pora przyjrzeć się temu, jak traktujesz siebie - aby to zmienić. Niniejszy poradnik pomoże ci w pełni zaakceptować i docenić siebie, wraz z twoimi niedoskonałościami i słabościami. Uwolnisz się od zwątpienia, odkryjesz swoje mocne strony, spojrzysz na siebie z troską i empatią. Zrozumiesz, że samokrytyka oparta na porównaniach z innymi nie jest dobrą miarą twojej prawdziwej wartości. [z okładki]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
bibl. Sieradz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 125810 (1 egz.)
filia Wieluń
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37678 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 30.09.2022
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Na początku książki pokazano na rysunkach i omówiono podstawowe emocje, uczucia i stany: zadowolenie, radość, smutek, rozpacz, strach, przerażenie, złość, wściekłość, ciekawość, znudzenie, nieśmiałość, pewność siebie, zaskoczenie, wstyd, miłość, wstręt, zmęczenie, cierpienie. W drugiej części publikacji umieszczono ćwiczenia. Pierwsze dotyczą rozpoznawania na obrazkach emocji, uczuć i stanów oraz ich nazywania i samodzielnego przedstawienia za pomocą rysunku mimiki charakterystycznej dla danych uczuć. Kolejne ćwiczenia uczą różnicowania poszczególnych wyrazów twarzy, szczególnie tych najbardziej podobnych, oraz rozpoznawania emocji dobrych i złych. W końcowych zadaniach dziecko łączy twarze i emocje z konkretnymi sytuacjami życiowymi. źródło opisu: www.harmonia.edu.pl
Na początku książki pokazano na rysunkach i omówiono podstawowe emocje, uczucia i stany: zadowolenie, radość, smutek, rozpacz, strach, przerażenie, złość, wściekłość, ciekawość, znudzenie, nieśmiałość, pewność siebie, zaskoczenie, wstyd, miłość, wstręt, zmęczenie, cierpienie. W drugiej części publikacji umieszczono ćwiczenia. Pierwsze dotyczą rozpoznawania na obrazkach emocji, uczuć i stanów oraz ich nazywania i samodzielnego przedstawienia za pomocą rysunku mimiki charakterystycznej dla danych uczuć. Kolejne ćwiczenia uczą różnicowania poszczególnych wyrazów twarzy, szczególnie tych najbardziej podobnych, oraz rozpoznawania emocji dobrych i złych. [od wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia filii Wieluń
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37651-Czyt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 09.09.2022
Bibliografia, netografia na stronach 263-264.
Czy często zdarza Ci się marzyć o tym, żeby ułatwić ludziom osiąganie porozumienia? Wiedza zawarta w tej książce z pewnością umożliwi Ci to – niezależnie od tego, czy chodzi o konflikty wśród dzieci, dorosłych, współpracowników, czy członków Twojej rodziny. Znajdziesz tu refleksje dotyczące rozmaitych międzyludzkich relacji – zarówno pomiędzy jednostkami, jak i wewnątrz grupy. Pomocne w rozwiązywaniu problemów, których przyczyną jest brak kontaktu między ludźmi, mogą być także zaproponowane przez autorkę ćwiczenia. Przedmiotem rozważań składających się na tę publikację są trudności, na jakie możemy napotkać podczas prowadzenia mediacji. Autorka podejmuje próbę odpowiedzi na pytanie – jak radzić sobie z konfliktami we współczesnym świecie, w którym albo ukrywa się problemy, albo rozwiązuje je przy użyciu przemocy? Zamieszczone w książce ćwiczenia mogą być interesujące dla tych z Was, którzy nie chcą poprzestawać jedynie na lekturze, ale pragną zdobyć i pogłębić praktyczną wiedzę o tym, jak działać jako trzecia strona. Podstawą refleksji zawartych w tej książce jest Nonviolent Communication – świadomy sposób przeżywania życia, zaproponowany przez dr. Marshalla Rosenberga. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
filia Wieluń
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37671 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 09.09.2022
(Psychiatria i Psychoterapia)
Na stronie tytułowej i okładce: Wydanie drugie rozszerzone zgodnie z DSM-5®.
Bibliografie, netografie przy rozdziałach i na stronach 447-520.
Nieocenione źródło wiedzy dla klinicystów i terapeutów zajmujących się terapią traumy. W rozszerzonym wydaniu przełomowego poradnika na temat leczenia traumy młodzieży i dorosłych zgodnego z klasyfikacją DSM-5* John N. Briere i Catherine Scott łączą różne metody leczenia ostrych i przewlekłych zaburzeń pourazowych: od terapii poznawczo-behawioralnych przez trening regulacji afektu i techniki uważności do strategii psychofarmakologicznych. Prezentują nie tylko wskazówki terapeutyczne i opisy przypadków, lecz także najnowsze wyniki badań naukowych oraz proponują konkretne rozwiązania farmakologiczne. [Wydawca]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
filia Wieluń
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37672 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 09.09.2022
Nauczycielska diagnoza pedagogiczna w przedszkolu i w szkole / Małgorzata Chojak. - Warszawa : Difin, 2021. - 181, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach [167]-176 i przy niektórych rozdziałach. Spis aktów prawnych na stronach [177]-178.
Prezentowana książka stanowi „mini ściągawkę” dla nauczycieli, pedagogów, studentów i wszystkich zainteresowanych problematyką diagnostyki w placówkach oświatowych. Jej treść opiera się na podejściu określanym, jako „diagnoza oparta na faktach”. Zakłada ono, że nauczyciel szukając rozwiązań metodycznych czy wychowawczych, powinien korzystać ze standaryzowanych narzędzi diagnostycznych, wyników rzetelnych badań i ekspertyz naukowych oraz własnego doświadczenia, jako specjalisty w dziedzinie edukacji. Publikacja zawiera nie tylko treści pedagogiczno-psychologiczne, ale również prawne, organizacyjne i praktyczne, wskazujące czytelnikowi z jakich testów, w jakim celu i z jakimi kwalifikacjami może korzystać pedagog. [z okładki]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
bibl. Sieradz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 125229 (1 egz.)
filia Łask
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34080 (1 egz.)
filia Wieluń
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37674 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 09.09.2022
Metody badania emocji i motywacji / redakcja naukowa Henryk Gasiul. - Warszawa : Difin, copyright 2018. - 392, [1] strona : ilustracje (w tym kolorowe) ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia przy rozdziałach.
Publikacja prezentuje i opisuje wybrane sposoby badania różnych komponentów emocji oraz zasadniczych, szczególnie istotnych ludzkich motywów. Każda z części opracowania zawiera szeroką analizę teoretycznych podstaw wybranych metod, wśród których są narzędzia psychometryczne, techniki bardziej swobodne, metody eksperymentalne i psychofizjologiczne, zarówno już sprawdzone, jak i metody znajdujące się w fazie tworzenia i wryfikacji. Praca jest napisana przez różnych znawców szczegółowej problematyki z zakresu psychologii emocji i motywacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
filia Wieluń
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37670 (1 egz.)
filia Zduńska Wola
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 46756 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 09.09.2022
Bibliografia na stronach 421-439. Indeksy.
Odrzucenie dziecka przez rówieśników powinno być dla rodziców i wychowawców sygnałem ostrzegawczym. Zapowiada bowiem problemy na kolejnych etapach rozwoju dziecka: niedostosowanie społeczne w okresie dorastania, trudności w życiu dorosłym. Książka Marii Deptuły pozwala zrozumieć przyczyny odrzucenia rówieśniczego i jego przejawy. Czytelnik znajdzie w niej analizę działań, jakie można podjąć, by skutecznie pomóc dzieciom odrzucanym przez rówieśników w przedszkolu, szkole, świetlicach środowiskowych czy terapeutycznych. Autorka zwraca uwagę na zapobieganie odrzuceniu, czemu służyć może wczesne wspomaganie rodziców w wypełnianiu ich opiekuńczej i wychowawczej roli, praca z grupą rówieśniczą w przedszkolu i szkole sprzyjająca rozwojowi tolerancji oraz pomaganie dziecku, gdy pojawią się problemy w relacjach z rówieśnikami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
filia Poddębice
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34480 (1 egz.)
filia Wieruszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24043 (1 egz.)
filia Łask
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32028 (1 egz.)
filia Wieluń
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37677 (1 egz.)
filia Zduńska Wola
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43937 (1 egz.)
Czytelnia bibl. Sieradz
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 119244-Czyt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 09.09.2022
(Społeczne Wyzwania Współczesności : seria imienia profesora Tadeusza Tomaszewskiego)
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
Ta książka jest próbą dyskusji na temat wybranych aspektów problematyki zdrowia psychicznego w kontekście obserwowanych zmian zachodzących we współczesnym świecie. Autorzy wskazali, w jaki sposób takie procesy jak rozluźnienie więzi społecznych, wzrost poczucia osamotnienia, stopniowe zwiększanie się wpływu technologii na nasze codzienne funkcjonowanie, przyczyniają się do zmian w rozumieniu wybranych zaburzeń psychicznych oraz w jaki sposób mogą one zwiększać prawdopodobieństwo rozwoju niektórych z nich. [z okładki]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
bibl. Sieradz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 125491 (1 egz.)
filia Wieluń
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37675 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 08.09.2022
Bibliografia przy rozdziałach. Indeksy.
Nauczyciele na całym świecie poszukują skutecznych metod nauczania, również w klasach integracyjnych. Ta unikalna pozycja jest nieocenionym źródłem informacji dla pedagogów, którzy mogą nie mieć czasu lub chęci na zajmowanie się badaniami teoretycznymi, ale którzy chcieliby mieć pewność, że stosowane przez nich strategie nauczania są najskuteczniejszymi i najnowocześniejszymi dostępnymi metodami. Każda z dwudziestu siedmiu strategii opisanych w tej książce oparta jest na solidnych podstawach badawczych i sprawdzonych teoriach, posiada jasne wskazówki dotyczące implementacji i uzupełniona jest w stosownych przypadkach o ostrzeżenia. Ujęte zostały jedynie te studia, które mają w sobie autentyczny potencjał poprawy strategii stosowanych przez nauczycieli i które faktycznie mogą ułatwić naukę oraz uzyskiwanie dobrych efektów społecznych dla wszystkich uczniów w szkole. Niniejsza publikacja jest podstawową lekturą dla każdego, kto interesuje się - zawodowo lub teoretycznie - udokumentowanymi strategiami nauczania dzieci ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi - niezależnie, czy jest to student pedagogiki, czy wykwalifikowany nauczyciel, szkoleniowiec, psycholog edukacyjny, koordynator do spraw edukacji specjalnej, konsultant czy badacz. Gandalf.com.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
filia Wieluń
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 08.09.2022
Socjoterapia młodzieży / Barbara Jankowiak, Emilia Soroko. - Warszawa : PWN, 2021. - 227, [2] strony : fotografie, rysunki, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 205-[220]. - Indeksy.
Książka stanowi kompendium wiedzy na temat formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej skierowanej do młodzieży z grup ryzyka. Autorki rozumieją socjoterapię jako grupową pomoc polegającą na intencjonalnym uruchamianiu czynników pomocowych, które występują między członkami grupy, w relacji z socjoterapeutą i w procesie grupowym. Celem tego oddziaływania jest uaktywnienie potencjału rozwojowego, zapobieganie kształtowaniu się zaburzeń i problemów zdrowotnych oraz zmiana trajektorii rozwoju i wzmocnienie mechanizmów zdrowia i/lub osłabienie patomechanizmu utrzymującego problemy psychospołeczne. [z okładki]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
bibl. Sieradz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 125497 (1 egz.)
filia Wieluń
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37660 (1 egz.)
filia Zduńska Wola
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47397 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 08.09.2022
Socjologia edukacji : teorie, koncepcje, pojęcia / Piotr Mikiewicz. - Warszawa : PWN, 2016. - 349 stron : wykresy ; 24 cm.
(Socjologia)
Bibliografia na stronach [321]-334 i przy rozdziałach. - Indeksy.
Podręcznik jest pierwszym na gruncie polskim kompendium najważniejszych orientacji teoretycznych i badawczych, które kształtowały sposób postrzegania przez socjologów problemów generowanych przez istnienie i działanie systemów kształcenia. Autor zgromadził rzetelny materiał dla studentów, specjalistów w dziedzinie oraz praktyków zajmujących się edukacją i wychowaniem. Jest to jednak przede wszystkim autorska prezentacja stanu wiedzy w dziedzinie i omówienie podstawowych problemów będących przedmiotem analiz socjologii edukacji. [z okładki]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
bibl. Sieradz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 125496 (1 egz.)
filia Wieluń
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37661 (1 egz.)
filia Zduńska Wola
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46320 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 08.09.2022
Socjologia edukacji : zarys problematyki / Mirosław J. Szymański. - Wydanie drugie. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2021. - 218 stron : ilustracje ; 21 cm.
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Dla naukowców z szeroko rozumianych nauk o edukacji.
Wzrost znaczenia edukacji we współczesnym świecie powoduje coraz większe zainteresowanie socjologów tą dziedziną życia społecznego. Obecnie można już mówić o ukształtowaniu się socjologii edukacji jako ważnej sudyscypliny socjologii. Przygotowany podręcznik umożliwia zaznajomienie się z dominującą problematyką studiów i badań w zakresie socjologii edukacji. Autor charakteryzuje socjologię edukacji jako dziedzinę wiedzy. Omawia edukacyjne znaczenie takich procesów społecznych, jak: stratyfikacja społeczna, zmiana społeczna, socjalizacja, współczesne kształcenie i wychowanie. Przedstawia analizy dotyczące jednostki i społeczeństwa. Charakteryzuje funkcje edukacyjne instytucji: rodziny, szkoły, zakładu pracy, ośrodków władzy. Ukazuje tworzące się w społeczeństwie współczesnym napięcia między indywidualizmem a wspólnotowością, wartościami i antywartościami, dążeniami do równości społecznej i narastającymi nierównościami, reprodukcją społeczną a emancypacją jednostek i grup społecznych. Końcowa część pracy dotyczy kształtowania tożsamości, procesu będącego jednym z najważniejszych wyzwań socjalizacyjnych i wychowawczych naszych czasów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
filia Wieluń
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37662 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 08.09.2022
Stan prawny na 1 grudnia 2018 r. ustalony na podstawie treści książki.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych, orzecznictwo na stronach 137-143.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
filia Poddębice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37279 (1 egz.)
filia Wieluń
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37663 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej