Okuniewski Juliusz
Sortowanie
Źródło opisu
Księgozbiór
(14)
Forma i typ
Książki
(14)
Publikacje fachowe
(5)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Dostępność
dostępne
(17)
wypożyczone
(2)
Placówka
bibl. Sieradz
(3)
filia Poddębice
(4)
filia Łask
(4)
filia Wieluń
(4)
filia Zduńska Wola
(3)
Pracownia multimedialna Sieradz
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(783)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Okuniewski Juliusz
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(359)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(320)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(312)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(310)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(297)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(293)
Prus Bolesław (1847-1912)
(268)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(235)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Shakespeare William (1564-1616)
(204)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(203)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Cyrański Czesław
(196)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Lenin Vladimir Il'ič (1870-1924)
(190)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(183)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(181)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(171)
Faliszewska Jolanta
(159)
Jachowicz Stanisław
(159)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(157)
Markiewicz Henryk (1922-2013)
(148)
Popławska Anna (filolog)
(143)
Lech Justyna
(138)
Rolando Bianka
(131)
Mickiewicz Adam
(129)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(129)
Jodełka-Burzecki Tomasz (1919-1989)
(128)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(125)
Lem Stanisław (1921-2006)
(124)
Tuwim Julian (1894-1953)
(122)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(121)
Czechowicz Józef
(119)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(118)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(118)
Parandowski Jan (1895-1978)
(118)
Conrad Joseph (1857-1924)
(114)
Jakubowski Jan Zygmunt (1909-1975)
(112)
Rzehak Wojciech (1967- )
(111)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(110)
Staff Leopold (1878-1957)
(110)
Szkutnik Leon Leszek (1932- )
(109)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(107)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(107)
Liebert Jerzy
(105)
Hertz Paweł (1918-2001)
(104)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(104)
Tołstoj Lew (1828-1910)
(104)
Bratny Roman (1921-2017)
(102)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(101)
Napierski Stefan
(101)
Słowacki Juliusz
(101)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(101)
Włodarczyk Barbara
(101)
Christie Agatha (1890-1976)
(100)
Kydryński Juliusz (1921-1994)
(100)
Kieniewicz Stefan (1907-1992)
(96)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(96)
Jasienica Paweł (1909-1970)
(95)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(95)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(95)
Dostojewski Fiodor (1821-1881)
(91)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Broniewski Władysław (1897-1962)
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Jastrun Mieczysław (1903-1983)
(89)
Steel Danielle (1947- )
(89)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(88)
Polańczyk Danuta
(88)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Asnyk Adam
(86)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(86)
Nałkowska Zofia (1884-1954)
(86)
Wyka Kazimierz (1910-1975)
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Skibniewska Maria (1904-1984)
(84)
Kotarbiński Tadeusz (1886-1981)
(82)
Norwid Cyprian Kamil (1821-1883)
(82)
Stawar Andrzej (1900-1961)
(82)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(82)
Orlewiczowa Irena (?-2002)
(81)
Hemingway Ernest (1899-1961)
(80)
Krawczuk Aleksander (1922-1923)
(80)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Odbiorca
Rodzice
(3)
Psychoterapeuci
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Psychiatrzy
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Autyzm
(4)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(4)
Dziecko autystyczne
(3)
Psychoterapia
(3)
Dzieci
(2)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(2)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Młodzież
(2)
Uczenie się
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Diagnoza
(1)
Dorośli
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Farmakoterapia
(1)
Gniew
(1)
Higiena szkolna
(1)
Klimat szkoły
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje miękkie
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Kultura szkoły
(1)
Leczenie
(1)
Metody nauczania
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Relacja terapeutyczna
(1)
Stres pourazowy
(1)
Stres pourazowy 2DBN
(1)
Technologie asystujące
(1)
Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT)
(1)
Terapia narracyjna
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Terapia sensoryczna
(1)
Trauma
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Uczucia
(1)
Zaburzenia autystyczne
(1)
Zaburzenia integracji percepcyjno-motorycznej
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Życie codzienne
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Finlandia
(1)
Gatunek
Poradnik
(7)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(10)
Edukacja i pedagogika
(5)
Medycyna i zdrowie
(4)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
filia Łask
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34486 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko a integracja sensoryczna / A. Jean Ayres ; przekład Juliusz Okuniewski. - Wydanie 3., dodruk. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2022. - 231 stron : ilustracje ; 30 cm.
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 227-231 i przy rozdziałach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
filia Łask
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34072 (1 egz.)
filia Wieluń
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37863 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 227-231 i przy rozdziałach.
Dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych z problemami z przetwarzaniem sensorycznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
filia Poddębice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36416 (1 egz.)
filia Zduńska Wola
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45350 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Integracja sensoryczna a zaburzenia uczenia się / A. Jean Ayres ; przekład Juliusz Okuniewski. - Wydanie 1, dodruk. - Gdańsk : Harmonia Universalis, copyright 2021. - 387 stron : ilustracje ; 24 cm.
(Biblioteka SI)
Tytuł oryginału: Sensory integration and learning disorders.
Bibliografia na stronach 355-376. Indeks.
W książce przedstawiono klasyczną teorię A. Jean Ayres, według której dezorganizacja integracji sensorycznej stanowi przyczynę trudności w nauce. Terapia tych zaburzeń kładąca nacisk na integrację sensoryczną to szczególna strategia - nie skupia się bowiem na nauce konkretnych umiejętności, takich jak dopasowywanie bodźców wzrokowych, zpamiętywanie sekwencji dźwięków, rysowanie linii czy też opanowywanie podstaw programowych. Jej celem jest rozwijanie mózgu w taki sposób, by był on w stanie nauczyć się samodzielnego radzenia sobie z zadaniami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
filia Poddębice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37350 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Tytuł oryginału: Sensory integration and learning disorders.
Bibliografia na stronach 355-376. Indeks.
W książce przedstawiono klasyczną teorię A. Jean Ayres, według której dezorganizacja integracji sensorycznej stanowi przyczynę trudności w nauce. Terapia tych zaburzeń kładąca nacisk na integrację sensoryczną to szczególna strategia - nie skupia się bowiem na nauce konkretnych umiejętności, takich jak dopasowywanie bodźców wzrokowych, zpamiętywanie sekwencji dźwięków, rysowanie linii czy też opanowywanie podstaw programowych. Jej celem jest rozwijanie mózgu w taki sposób, by był on w stanie nauczyć się samodzielnego radzenia sobie z zadaniami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
filia Wieluń
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37078 (1 egz.)
filia Zduńska Wola
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46121 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 399-401.
Zasadniczą częścią książki są lekcje pozwalające młodemu człowiekowi z autyzmem bądź zespołem Aspergera wykształcić kompetencje przydatne na co dzień. Umiejętności te są związane z konkretnymi sytuacjami, z jakimi wszyscy stykamy się w dorosłym życiu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
filia Zduńska Wola
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48209 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Na stronie tytułowej i okładce: Wydanie drugie rozszerzone zgodnie z DSM-5®.
Bibliografie, netografie przy rozdziałach i na stronach 447-520.
Nieocenione źródło wiedzy dla klinicystów i terapeutów zajmujących się terapią traumy. W rozszerzonym wydaniu przełomowego poradnika na temat leczenia traumy młodzieży i dorosłych zgodnego z klasyfikacją DSM-5* John N. Briere i Catherine Scott łączą różne metody leczenia ostrych i przewlekłych zaburzeń pourazowych: od terapii poznawczo-behawioralnych przez trening regulacji afektu i techniki uważności do strategii psychofarmakologicznych. Prezentują nie tylko wskazówki terapeutyczne i opisy przypadków, lecz także najnowsze wyniki badań naukowych oraz proponują konkretne rozwiązania farmakologiczne. [Wydawca]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
filia Wieluń
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37672 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
filia Poddębice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36392 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Nowe historyjki społeczne / Carol Gray ; przekł. [z ang.] Juliusz Okuniewski. - [Wyd. 2]. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2015. - 317 s. : fot., rys. ; 30 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
Na okł.: Ponad 150 historyjek, które uczą umiejętności społecznych dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i ich rówieśników.
Bibliogr., netogr. s. 313-317.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
bibl. Sieradz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 122398 (1 egz.)
filia Łask
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32321 (1 egz.)
Pracownia multimedialna Sieradz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 292 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
filia Łask
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34082 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 113-115.
Na całym świecie nastąpił zwrot ku edukacji domowej. W wypadku dziecka z autyzmem nauczanie tego typu może jednak wydawać się wyjątkowo trudnym wyborem. Książka zapewni rodzicom narzędzia niezbędne w takiej sytuacji. Dzięki niej dowiesz się, jak: zaplanować lekcje w domu, aby w pełni wykorzystać rytm dnia i mocne strony dziecka, stworzyć okazje do nauki dzięki wprowadzeniu różnorodnych, zabawnych zajęć, sprawić, żeby zdobywanie wiedzy i umiejętności przychodziło naturalnie, dostosować metody do charakteru i osobowości dziecka. [z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
bibl. Sieradz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 125758 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Indeksy.
Nauczyciele na całym świecie poszukują skutecznych metod nauczania, również w klasach integracyjnych. Ta unikalna pozycja jest nieocenionym źródłem informacji dla pedagogów, którzy mogą nie mieć czasu lub chęci na zajmowanie się badaniami teoretycznymi, ale którzy chcieliby mieć pewność, że stosowane przez nich strategie nauczania są najskuteczniejszymi i najnowocześniejszymi dostępnymi metodami. Każda z dwudziestu siedmiu strategii opisanych w tej książce oparta jest na solidnych podstawach badawczych i sprawdzonych teoriach, posiada jasne wskazówki dotyczące implementacji i uzupełniona jest w stosownych przypadkach o ostrzeżenia. Ujęte zostały jedynie te studia, które mają w sobie autentyczny potencjał poprawy strategii stosowanych przez nauczycieli i które faktycznie mogą ułatwić naukę oraz uzyskiwanie dobrych efektów społecznych dla wszystkich uczniów w szkole. Niniejsza publikacja jest podstawową lekturą dla każdego, kto interesuje się - zawodowo lub teoretycznie - udokumentowanymi strategiami nauczania dzieci ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi - niezależnie, czy jest to student pedagogiki, czy wykwalifikowany nauczyciel, szkoleniowiec, psycholog edukacyjny, koordynator do spraw edukacji specjalnej, konsultant czy badacz. Gandalf.com.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
filia Wieluń
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wiek: 4-8 lat.
Pomóż dziecku z ASD rozwijać się w optymalny sposób dzięki interaktywnym ćwiczeniom budującym umiejętności społeczne i pewność siebie! Ćwiczenia, gry i zabawy to świetny sposób, żeby ułatwić dziecku z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD) naukę i rozwój. Książka zawiera 50 zadań, które opracowano specjalnie po to, by pomóc najmłodszym (w wieku od 4 do 8 lat) rozumieć własne uczucia, regulować emocje, skutecznie komunikować się z innymi osobami oraz poprawić koncentrację. Dzięki kolorowym ilustracjom łatwiej będzie wykształcić umiejętności przydatne w życiu i rozwinąć talenty dziecka! Autyzm. Ćwiczenia dla dzieci to propozycja zarazem nauki i zabawy. Zagadki, quizy, kolorowanki i ćwiczenia angażujące uwagę pomogą maluchom zrozumieć autyzm i poprawić codzienne umiejętności życiowe potrzebne w domu i szkole. Zadania takie, jak „Małpi labirynt”, pomogą odciągnąć uwagę od zachowań powtarzalnych, a inne, jak „Zabawa z gliną”, ułatwią wyrażenie swoich uczuć dzieciom niemówiącym. Opis każdego ćwiczenia zawiera przystępne informacje dla dorosłych, na co powinni zwrócić uwagę podczas pracy z dzieckiem. Zadania proponowane w książce dotyczą w szczególności kilku obszarów: - komunikacji - umiejętności społecznych - uczuć - samoregulacji - integracji sensorycznej - ograniczonych i powtarzających się zachowań. PUJA TRIVEDI PARIKH jest licencjonowaną psychoterapeutką i analityczką zachowania (LCSW, BCBA) z 12-letnim doświadczeniem. W ramach prywatnej praktyki psychoterapeutycznej pracuje z dziećmi i ich rodzinami oraz z osobami dorosłymi z autyzmem, ADHD, depresją, traumą lub lękiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
filia Poddębice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37790 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Odbiorca
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Indeks ISBN : 978-83-233-4986-0
Bibliografia, netografia na stronach [229]-230. - Indeks.
Książka opisuje poszczególne elementy analizy łańcuchowej, wyjaśnia jej znaczenie w terapii i pomaga uniknąć typowych błędów. Autorka prezentuje różnice między pierwszym a powtórzonym łańcuchem, łańcuchami mikro i makro, a także tłumaczy, jak włączyć do analizy inne strategie DBT. Zawarte w publikacji wskazówki, przykładowe pytania i strategie angażowania klientów sprawdzą się zarówno w terapii indywidualnej, jaki grupowej oraz podczas interwencji telefonicznej. Dobrze dobrane przykłady kliniczne nie tylko w żywy sposób przekazują najistotniejsze koncepcje oceny w DBT, ale przede wszystkim modelują podejmowanie decyzji klinicznych niezbędnych w pomaganiu klientom ze złożonymi problemami. [od wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
bibl. Sieradz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 126344 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej