Sortowanie
Źródło opisu
Księgozbiór
(101)
Forma i typ
Książki
(101)
Publikacje dydaktyczne
(21)
Publikacje fachowe
(13)
Poradniki i przewodniki
(10)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Proza
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Poezja
(1)
Dostępność
dostępne
(104)
wypożyczone
(71)
tylko na miejscu
(7)
nieokreślona
(3)
Placówka
bibl. Sieradz
(48)
filia Poddębice
(36)
filia Wieruszów
(15)
filia Pajęczno
(15)
filia Łask
(25)
filia Wieluń
(16)
filia Zduńska Wola
(23)
Czytelnia bibl. Sieradz
(7)
Autor
Pisula Ewa (1964- )
(12)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(5)
Grandin Temple (1947- )
(5)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(3)
Schopler Eric (1927-2006)
(3)
Winczura Barbara (1969- )
(3)
Biadasiewicz Małgorzata
(2)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(2)
Bragdon Allen D
(2)
Brauner Alfred
(2)
Brauner Françoise
(2)
Bullock Claire
(2)
Błeszyński Jacek (1963- )
(2)
De Clercq Hilde (1958- )
(2)
Emich-Widera Ewa (1952- )
(2)
Gamon David
(2)
Grodzka Magdalena
(2)
Haduła Aleksandra
(2)
Jagielska Gabriela
(2)
Jaroszewski Karol
(2)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(2)
Kazek Beata
(2)
Komender Jadwiga
(2)
Kossewska Joanna
(2)
Lansing Margaret
(2)
Maciarz Aleksandra (1937- )
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Okupniak Liliana
(2)
Ozonoff Sally
(2)
Paprocka Justyna
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Prokopiak Anna
(2)
Sadowska Katarzyna (pedagog)
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(2)
Sip Krystyna
(2)
Aguilar Laia (1976- )
(1)
Aldenrud Ulla (1937- )
(1)
Aleksandrowicz Małgorzata (tłumacz)
(1)
Amenta Charles A
(1)
Andruszko Robert
(1)
Aquilla Paula (1963- )
(1)
Balcerek Helena
(1)
Bartosik Jolanta
(1)
Beytien Alyson
(1)
Bilik Andrzej (1939- )
(1)
Blackstock Edward B
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bogdashina Olga
(1)
Borkowska Agnieszka
(1)
Bryńska Anita
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Chmielewska Joanna Maria (1964- )
(1)
Clark Trevor
(1)
Costley Debra
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Davis Judith H
(1)
Dawson Geraldine (1951- )
(1)
Delaney Tara
(1)
Edelson Stephen M
(1)
Faherty Catherine
(1)
Field Elizabeth Ives
(1)
Frith Uta
(1)
Frączak-Faure Olga
(1)
Goldstein Sam (1952- )
(1)
Grabowska Alicja (literatura dla dzieci)
(1)
Grand Claire
(1)
Grodzka-Gużkowska Magdalena (1925- )
(1)
Grotowska Beata
(1)
Grounds Rhian
(1)
Górski Adam (1979- )
(1)
Hart Charles A
(1)
Herman Anouk (1998- )
(1)
Hernik Mikołaj
(1)
Hipp Krzysztof
(1)
Hohol Mateusz (1987- )
(1)
Horowska Joanna
(1)
Hudson Diana
(1)
Ilstedt Stefan (1946- )
(1)
Jaklewicz Hanna
(1)
Jaszecka Karolina
(1)
Johnson Jane (1966- )
(1)
Jóźwiak Sergiusz
(1)
Jóźwiak Sergiusz Centrum Zdrowia Dziecka Poleca
(1)
Kaik Anna
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Keane Elaine
(1)
Kendall Philip C. (1950- )
(1)
Kmieciak Błażej (socjolog)
(1)
Kmieć-Krzewniak Katarzyna (1984- )
(1)
Konstantareas M. Mary
(1)
Kowalczewska Joanna
(1)
Kowalczyk Grażyna
(1)
Krajewski Grzegorz (psycholog)
(1)
Krantz Patricia J
(1)
Kruk-Lasocka Joanna
(1)
Lane Kathie
(1)
Leniston Tara (1983- )
(1)
Lewandowska Dominika
(1)
Lewandowska Marta (tłumacz)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(20)
2010 - 2019
(41)
2000 - 2009
(28)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(50)
1901-2000
(6)
1945-1989
(3)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(101)
Język
polski
(99)
Odbiorca
Rodzice
(20)
Nauczyciele
(8)
Dzieci
(5)
Terapeuci
(4)
0-5 lat
(3)
14-17 lat
(3)
6-8 lat
(3)
9-13 lat
(3)
Młodzież
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Psycholodzy
(3)
Terapeuci pedagogiczni
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Dziecko autystyczne
(2)
Nauczyciele szkół podstawowych
(2)
Nauczyciele szkół średnich
(2)
Neurolodzy
(2)
Przedszkola
(2)
Psychiatrzy
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Szkoły średnie
(2)
Dorośli
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pedagodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Literatura katalońska
(1)
Literatura nowozelandzka
(1)
Temat
Autyzm
(87)
Dziecko autystyczne
(50)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(11)
Wychowanie w rodzinie
(11)
Dziecko z zespołem Aspergera
(10)
Osoby z autyzmem
(8)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(7)
Zespół Aspergera
(7)
Leczenie
(6)
Psychiatria dziecięca
(6)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(6)
Zespół ADHD
(5)
Zaburzenia zachowania
(4)
Chorzy w rodzinie
(3)
Diagnoza
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko chore
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Nauczanie
(3)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(3)
Rehabilitacja medyczna
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Zaburzenia autystyczne
(3)
Alkoholizm
(2)
Choroba Aspergera
(2)
Choroby afektywne
(2)
Dziecięce porażenie mózgowe
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Edukacja włączająca
(2)
Grandin, Temple (1947- )
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Leworęczność
(2)
Mowa
(2)
Mózg
(2)
Narządy zmysłów
(2)
Nauka czytania
(2)
Ojcowie i synowie
(2)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
PCS (system symboli)
(2)
Rodzice
(2)
Rodzina
(2)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(2)
Synestezja
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Terapia zabawą
(2)
Trudności wychowawcze
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Współwystępowanie chorób
(2)
Wychowanie
(2)
Życie codzienne
(2)
Agresywność
(1)
Animaloterapia
(1)
Antologie
(1)
Asystenci dzieci autystycznych
(1)
Autodestruktywność
(1)
Autonomia (pedagogika)
(1)
Autyzm wczesnodziecięcy
(1)
Bajkoterapia
(1)
Depresja
(1)
Dogoterapia
(1)
Dorosłość
(1)
Dyskalkulia
(1)
Dyspraksja
(1)
Dzieci autystyczne
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Echolalia
(1)
Farma Życia
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Hipoterapia
(1)
Integracja społeczna
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Język minimalny
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Kształcenie
(1)
Listy polskie
(1)
Literatura
(1)
Macierzyństwo
(1)
Matki i synowie
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Metody nauczania
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Michalczak, Katarzyna (1981- )
(1)
Młodociane matki
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Odpowiedzialność karna
(1)
Odrzucenie rówieśnicze
(1)
Opieka zdrowotna domowa
(1)
Osoby niebinarne
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Osoby z zaburzeniami odżywiania
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Górny Śląsk
(1)
Hiszpania
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Poradnik
(23)
Opracowanie
(9)
Praca zbiorowa
(6)
Wydawnictwa popularne
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Podręcznik
(3)
Powieść
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Karty pracy ucznia
(2)
Literatura dla młodzieży
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Literatura
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Poradniki dla chorych i niepełnosprawnych
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Wiersze
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Wywiad-rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(27)
Psychologia
(25)
Medycyna i zdrowie
(21)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Dom i ogród
(1)
Językoznawstwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
101 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Data zmiany: 26.04.2024
(Spektrum)
Bibliografia na stronach 199-202. Indeks.
Stwórz dom przyjazny dla autyzmu Dwie kobiety, matka dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz terapeutka mowy i języka, dzielą się swoimi doświadczeniami oraz praktycznymi radami pomagającymi wspierać rozwój dzieci autystycznych w środowisku domowym. Tara Leniston, oprowadzając czytelników po kuchni, sypialni czy salonie, pokazuje, w jaki sposób można zaadaptować kolejne pomieszczenia, bez zbędnych kosztów i rezygnowania z własnych upodobań. Autorka radzi, jak wykorzystać wspólną przestrzeń do wzmacniania więzi z dzieckiem i pomóc mu prawidłowo się rozwijać. Opisane przez Tarę rozwiązania zostały uzupełnione komentarzami Rhian Grounds, terapeutki mowy i języka specjalizującej się w pracy z dziećmi autystycznymi. Wyczerpujące wskazówki terapeutyczne pokazują praktyczne zastosowanie technik komunikacyjnych odpowiednich dla dziecka, uczą budowania i umacniania z nim więzi oraz zachowania przestrzeni dla siebie i innych członków rodziny. W książce znajdziesz porady, jak: • przygotować sypialnię, by stała się miejscem wyciszenia; • wprowadzić wieczorne rytuały, które mogą pomóc Twojemu dziecku uspokoić się i zrelaksować przed snem; • nauczyć dziecko korzystania z toalety i utrzymywania codziennej higieny; • przekształcić dowolny kąt swojego domu w miejsce sensorycznej zabawy i nauki; • zagospodarować przestrzeń do odpoczynku i regeneracji dla rodziców, niezbędną do ich funkcjonowania. Tara Leniston jest aktorką i matką trójki dzieci. U jej syna Dylana zdiagnozowano zaburzenia ze spektrum autyzmu. Mieszka w Brighton w Wielkiej Brytanii. Rhian Grounds jest terapeutką mowy i języka. Pracuje z dziećmi i młodzieżą z autyzmem w Londynie i Walii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
filia Poddębice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37812 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 26.04.2024
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Kompleksowy przegląd teoretycznych i praktycznych aspektów diagnostyki dzieci z ASD Złożone i wieloaspektowe zagadnienie, jakim jest diagnostyka zaburzeń ze spektrum autyzmu, po raz pierwszy doczekało się pełnego opisu zawartego w jednej publikacji. Redaktorom udało się zaprosić do współpracy 28 wybitnych specjalistów – zarówno badaczy i naukowców, jak i doświadczonych klinicystów – dzięki czemu powstała książka, która stanowi pomost między teorią a praktyką kliniczną. Obok opisów trafnych i rzetelnych metod oceny tej złożonej, często trudnej do zrozumienia grupy zaburzeń, autorzy uwzględnili liczne współwystępujące przypadłości oraz problemy, które mają osoby z ASD. Twórcy tomu wychodząc od perspektywy historycznej, typologii i skali oceny zaburzeń, omawiają kolejne aspekty ASD: kwestie związane z wiekiem, z zachowaniami społecznymi, komunikacją i językiem, funkcjonowaniem intelektualnym, neuropsychologią oraz współtowarzyszącymi zaburzeniami. Podłoże teoretyczne uzupełniają o model skutecznego wykorzystania danych diagnostycznych do opracowania i wdrożenia terapii oraz przegląd najlepszych praktyk i trudnych przypadków w diagnozie ASD. Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzm jest kompleksowym podręcznikiem i doskonałym punktem wyjścia dla studentów kierunków związanych ze zdrowiem i edukacją dzieci. Klinicystom pomoże z kolei uzupełnić, pogłębić i usystematyzować wiedzę z tej dziedziny. Powinni po nią sięgnąć również psycholodzy i pedagodzy szkolni oraz rodzice i opiekunowie dzieci z ASD.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
filia Poddębice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37809 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 24.04.2024
Wolfgang lubi spisywać listy rzeczy niemożliwych, wie, jak dolecieć na Jowisz, a jego życiem rządzą logika i… muzyka. Tę ceni ponad wszystko. W rzeczywistości chłopiec dużo lepiej rozumie nuty niż ludzi, którzy go najczęściej drażnią. Wolfgang jest chłopcem w spektrum autyzmu. Po nagłej śmierci matki jedenastoletni Wolfgang musi zamieszkać z ojcem, którego zupełnie nie zna... [z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
bibl. Sieradz
Brak informacji o dostępności: sygn. 127108 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 23.04.2024
Bibliografia na stronach 187-188.
"Codzienność dziecka z zespołem Aspergera okiem rodzica i terapeuty" to rodzaj wyjątkowego poradnika napisanego przez osoby, które na co dzień pokonują wiele trudności związanych z opisanym problemem. Autorki, prywatnie mamy dzieci z zespołem Aspergera, przybliżają codzienne życie takich właśnie rodzin. Książka, obok bogatej wiedzy teoretycznej przekazanej w przystępny sposób, zawiera praktyczne porady zilustrowane licznymi przykładami zaczerpniętymi z prawdziwych doświadczeń i przeżyć rodziców dzieci z zespołem Aspergera.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
filia Poddębice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37796 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
filia Poddębice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 19.04.2024
Autyzm u dzieci : wiedza kliniczna / redakcja naukowa Ewa Emich-Widera, Beata Kazek, Justyna Paprocka. - Wydanie I - 3 dodruk. - Warszawa : PZWL, 2023. - XIII, [1], 257, [1] strona : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografie, netografie przy pracach. Indeks.
Osoby autystyczne cierpią z powodu licznych schorzeń takich jak: choroby przewodu pokarmowego, zaburzenia neurologiczne i psychiatryczne czy genetyczne. Pacjenci z ASD wymagają profesjonalnej terapii i wielodyscyplinarnej opieki. Celem książki jest przedstawienie nowoczesnej, przekrojowej wiedzy na temat stanu zdrowia osób z autyzmem i ich specyficznych potrzeb. [z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
filia Poddębice
Brak informacji o dostępności: sygn. 37793 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 19.04.2024
Autyzm u dzieci : wiedza kliniczna / redakcja naukowa Ewa Emich-Widera, Beata Kazek, Justyna Paprocka. - Wydanie I - 2 dodruk. - Warszawa : PZWL, 2023. - XIII, [1], 257, [1] strona : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografie, netografie przy pracach. Indeks.
Osoby autystyczne cierpią z powodu licznych schorzeń takich jak: choroby przewodu pokarmowego, zaburzenia neurologiczne i psychiatryczne czy genetyczne. Pacjenci z ASD wymagają profesjonalnej terapii i wielodyscyplinarnej opieki. Celem książki jest przedstawienie nowoczesnej, przekrojowej wiedzy na temat stanu zdrowia osób z autyzmem i ich specyficznych potrzeb. [z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
bibl. Sieradz
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 126474 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 19.04.2024
Z tyłu okładki: Nazywają cię ASPEM... Zespół Aspergera wyjaśniony dzieciom.
Bibliografia na stronach 133-[134].
Choć Autyzm i zespół Aspergera nie są rzadkością, w Polsce są wciąż mało znane. Dzieci cierpiące na te choroby są źle rozumiane przez otoczenie. Większość ludzi ich nie zna i nie umie się do nich przystosować. I na odwrót – one same nie rozumieją, w czym się różnią od innych, nie wiedzą jak myślą inni i mają trudności ze znalezieniem miejsca wśród rówieśników. Książka została napisana dostępnym dla dziecka językiem i jest łatwa w czytaniu. Jej celem jest wytłumaczenie dziecku autystycznemu jego inności i pomóc w zrozumieniu kim jest – jak żyć z tą odmiennością, pogodzić się z samym sobą i otoczeniem. Książka do wspólnego czytania w rodzinie, przez dziecko albo razem z nim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
filia Poddębice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 19.04.2024
Wiek: 4-8 lat.
Pomóż dziecku z ASD rozwijać się w optymalny sposób dzięki interaktywnym ćwiczeniom budującym umiejętności społeczne i pewność siebie! Ćwiczenia, gry i zabawy to świetny sposób, żeby ułatwić dziecku z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD) naukę i rozwój. Książka zawiera 50 zadań, które opracowano specjalnie po to, by pomóc najmłodszym (w wieku od 4 do 8 lat) rozumieć własne uczucia, regulować emocje, skutecznie komunikować się z innymi osobami oraz poprawić koncentrację. Dzięki kolorowym ilustracjom łatwiej będzie wykształcić umiejętności przydatne w życiu i rozwinąć talenty dziecka! Autyzm. Ćwiczenia dla dzieci to propozycja zarazem nauki i zabawy. Zagadki, quizy, kolorowanki i ćwiczenia angażujące uwagę pomogą maluchom zrozumieć autyzm i poprawić codzienne umiejętności życiowe potrzebne w domu i szkole. Zadania takie, jak „Małpi labirynt”, pomogą odciągnąć uwagę od zachowań powtarzalnych, a inne, jak „Zabawa z gliną”, ułatwią wyrażenie swoich uczuć dzieciom niemówiącym. Opis każdego ćwiczenia zawiera przystępne informacje dla dorosłych, na co powinni zwrócić uwagę podczas pracy z dzieckiem. Zadania proponowane w książce dotyczą w szczególności kilku obszarów: - komunikacji - umiejętności społecznych - uczuć - samoregulacji - integracji sensorycznej - ograniczonych i powtarzających się zachowań. PUJA TRIVEDI PARIKH jest licencjonowaną psychoterapeutką i analityczką zachowania (LCSW, BCBA) z 12-letnim doświadczeniem. W ramach prywatnej praktyki psychoterapeutycznej pracuje z dziećmi i ich rodzinami oraz z osobami dorosłymi z autyzmem, ADHD, depresją, traumą lub lękiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
filia Poddębice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37790 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 17.04.2024
(Psychiatria i Psychoterapia)
Catherine Faherty oferuje podejście poszerzające rozumienie autyzmu – zachęca osoby autystyczne do lepszego poznawania siebie samych. Jej podręcznik jest dla dzieci autystycznych skarbnicą wiedzy, która pozwala im uświadomić sobie własną naturę, zrozumieć ją i zwiększyć poczucie własnej wartości. Taka publikacja bardzo by pomogła mojej rodzinie i mnie, kiedy byłem dzieckiem. Dave Spicer, zdiagnozowany w wieku 46 lat Autorka podręcznika przedstawia typowe, codzienne sytuacje, z którymi mają do czynienia dzieci autystyczne i ich rodziny pozwalając je poznać i lepiej zrozumieć. Każdy rozdział dotyczy ważnego aspektu życia, na przykład komunikacji, talentów, twórczego wyrażania siebie, uczenia się czy zawierania przyjaźni. Ostatnia część każdego rozdziału została napisana z myślą o rodzicach, terapeutach oraz innych ważnych dorosłych w życiu dziecka. Znajdują się tam praktyczne sugestie i ciekawe pomysły, które można wykorzystać zarówno w domu, jak i w szkole. Catherine Faherty pracowała przy międzynarodowym programie TEACCH w Asheville w Północnej Karolinie w charakterze konsultantki dla rodziców, terapeutki dla dzieci i dorosłych, a także konsultantki programów szkolnych. Jest trenerką nauczycieli i innych profesjonalistów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
filia Poddębice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37789 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 15.04.2024
(Centrum Zdrowia Dziecka Poleca)
Bibliografia na stronach 123-[124].
Czy autyzm i zespół Aspergera można rozpoznać już w okresie niemowlęctwa? Czy z autyzmu można się wyleczyć? Jak stymulować rozwój dziecka autystycznego? Poradnik przedstawia aktualny stan wiedzy na temat całościowych zaburzeń rozwoju - ich rozpowszechnienia, etiologii, cech diagnostycznych, współwystępowania z innymi zaburzeniami, czynników ryzyka, metod leczenia. Omówiono w nim zdolności intelektualne dziecka autystycznego i wpływ autyzmu na wzorce przywiązania, wskazówki na temat wychowania i nauczania dzieci autystycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
filia Poddębice
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37792 (1 egz.)
filia Pajęczno
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 23184 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 05.03.2024
(Biblioteka AAC)
(Czytaj i Rozmawiaj)
Opis według teki.
Książka stanowi pomoc do nauki aktywnego czytania dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się i nie tylko. Zawiera prostą historię z powtarzającym się refrenem, który budzi ciekawość dziecka i mobilizuje je do odkrywania kolejnej strony. Dołączone do książki symbole obrazkowe (PCS) umożliwiają dziecku z trudnościami w porozumiewaniu się branie czynnego udziału w czytaniu tekstu, zastępując słowa, których nie potrafi wypowiedzieć, a dzieciom z autyzmem, które potrzebują szczególnej wizualizacji, pozwalają dodatkowo lepiej zrozumieć czytany tekst. [z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia bibl. Sieradz
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 126995-Czyt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 01.03.2024
Miś i szal : czytanie uczestniczące dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się / Katarzyna Sadowska ; [ilustracje Beata Żukowska]. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2019. - Teka (broszura: 8, [1] strona, skoroszyt: 23, [1] strona, [3] karty tablic luzem) : ilustracje ; 31 cm + 4 paski rzepowe.
(Biblioteka AAC)
(Czytaj i Rozmawiaj)
Opis według teki.
Publikacja stanowi pomoc do nauki aktywnego czytania dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się i nie tylko. [...] Zawiera prosty, rytmiczny, rymowany tekst z powtarzającymi się sekwencjami, który budzi ciekawość dziecka i mobilizuje je do odkrywania kolejnej strony. Dołączone do książki symbole obrazkowe (PCS) umożliwiają dziecku z trudnościami w porozumiewaniu się branie czynnego udziału w czytaniu tekstu, zastępując słowa, których nie potrafi wypowiedzieć, a dzieciom z autyzmem, które potrzebują szczególnej wizualizacji, pozwalają dodatkowo lepiej zrozumieć czytany tekst. [od Autora]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia bibl. Sieradz
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 126996-Czyt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 30.08.2023
Deszczowi ludzie : prawdziwe historie osób z autyzmem / Anna Kaik. - Kraków : eSPe, 2017. - 157, [2] strony : fotografie ; 20 cm.
Poznaj dziesięć wzruszających historii „deszczowych ludzi” - osób cierpiących na tę samą chorobę, co bohater słynnego filmu „Rain Man”. Osoby z autyzmem często spotykają się z brakiem zrozumienia i akceptacji ze strony otoczenia. Czytając piękne i trudne historie zawarte w tej książce, można się przekonać, że autyzm może mieć wiele twarzy i każdy przypadek jest kompletnie inny. Bardzo podobne są jedynie troski i niepokoje rodziców wychowujących autystyczne dzieci. Jedną z najpoważniejszych jest na pewno obawa o dorosłe życie dziecka. [z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
bibl. Sieradz
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 126569 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 25.08.2023
Nigdy nie będziesz szło samo / Anouk Herman. - Warszawa : Wydawnictwo WAB, 2023. - 381, [3] strony ; 21 cm.
(Neony)
Katuchna strasznie się nudzi, Riko nie przesypia nocy. Sobaka szuka nowych przyjaciół, Melody stara się ogarniać, a Łanieczka robi wszystko, by nie „zmarnować sobie życia” jeszcze bardziej. Przypadkowe internetowe spotkanie dwójki z nich uruchamia lawinę wydarzeń, która zmusza grupę bohaterów do zmierzenia się z pytaniem o to, kim naprawdę są. Do poszukiwania własnej tożsamości. [z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
bibl. Sieradz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 126529 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 07.07.2023
Wspomaganie rozwoju dziecka w spektrum autyzmu : poradnik dla rodziców i terapeutów / Małgorzata Mikołajczyk. - [Wydanie 2]. - Warszawa : Difin, 2023. - 173 strony : fotografie, ilustracje ; 22 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach [172]-173.
Wydanie 2 zawiera nowe spojrzenie na autyzm. Treści zapewniają głęboką perspektywę, która dodaje nadziei i podnosi na duchu specjalistów i członków rodziny, ukazując autyzm nie jako straszliwą niepełnosprawność, lecz jako niezwykły wymiar człowieczeństwa. Treści mogą stać się postulatem niezbędnych zmian w naszym postrzeganiu osób z autyzmem oraz udzielaniu im pomocy przez wsparcie i akceptację. [z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
bibl. Sieradz
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 126475 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 07.07.2023
Na okładce: Zawiera karty pracy do kopiowania.
O czym rozmawiać ze znajomymi? To pytanie może być szczególnie trudne dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. I to właśnie dla nich powstała pomysłowa książka z kolorowymi ilustracjami, która pokazuje, co robić, żeby rozmowa nie wypadła z toru… Lokomotywy są jak powitania, które napędzają całą rozmowę. Wagony są jak wypowiedzi poszczególnych osób. Zwrotnica oznacza z kolei uprzejmą zmianę tematu rozmowy. Kiedy jeden z rozmówców w niekontrolowany sposób zbacza z tematu, to tak, jakby pociąg miał się wykoleić. Publikacja zawiera atrakcyjne graficznie karty pracy i strony do pokolorowania. [od wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
bibl. Sieradz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 126483 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 06.07.2023
Bibliografia, netografia na stronach 244-245.
Niniejsza książka ma na celu pomóc nauczycielom we wdrażaniu strategii, opartych na podejściu inkluzyjnym, które stworzą środowisko nauki zapewniające uczniom z autyzmem odpowiednie wsparcie. Opisano tu kluczowe obszary, w jakich mogą się pojawić bariery w nauczaniu, i ponad 100 pomysłów (w tym dodatkowych pomysłów, wskazówek i propozycji modyfikacji) na ich pokonanie - w sposób rzeczowy, klarowny i łatwy do zrealizowania. [z okładki]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
bibl. Sieradz
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 126468 (1 egz.)
filia Łask
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34224 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Data zmiany: 04.07.2023
Mam diagnozę ASD : co to znaczy? / Alicja Grabowska. - Kraków : Impuls, 2023. - 37 stron : ilustracje ; 21 cm.
Waszą przewodniczką jest Zuzia, dziewczynka z diagnozą ASD, czyli spektrum zaburzeń autystycznych. Postacie przedstawione w książce nie są prawdziwe, natomiast sytuacje i trudności, z którymi na co dzień się zmagają, już tak. Autorka ma nadzieję, że jej próba ukazania równoległego świata, celem poznania i zrozumienia go, w niedalekiej przyszłości zmieni postawy ludzi, nas wszystkich, którzy żyjemy obok. [od wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
bibl. Sieradz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 126432 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 30.06.2023
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach [201]-205. - Indeks.
Prezentowana monografia podejmuje bardzo słabo opracowane, a niezwykle ważne zagadnienie dzisiejszej dydaktyki polonistycznej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Przeprowadzone i zaprezentowane badania szczegółowo analizują problemy pogłębiania przez uczniów z ASD kompetencji komunikacyjnej i tekstotwórczej oraz metodykę wspierania tych uczniów w procesie nabywania sprawności tworzenia pisanego tekstu narracyjnego. [z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
bibl. Sieradz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 126429 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej