Percepcja słuchowa
Sortowanie
Źródło opisu
Księgozbiór
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Dostępność
wypożyczone
(2)
dostępne
(1)
Placówka
filia Poddębice
(2)
filia Pajęczno
(1)
Autor
Barańska Małgorzata (pedagog)
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Półtorak Agata
(1)
Szymankiewicz Elżbieta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Przedszkola
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Polska
(3736)
Powieść polska
(3634)
Język polski
(2427)
Podręczniki akademickie
(2271)
Literatura polska
(2020)
Percepcja słuchowa
(-)
Matematyka
(1871)
Poezja polska
(1839)
Dziecko
(1340)
Pamiętniki polskie
(1227)
Język niemiecki
(1172)
Język angielski
(1134)
Fizyka
(1085)
Wydawnictwa popularne
(1068)
Historia
(1019)
Opowiadanie polskie
(1011)
Kobieta
(962)
Nauczanie początkowe
(953)
Pisarze polscy
(951)
Szkolnictwo
(921)
Podręczniki
(910)
Wychowanie
(907)
Wychowanie w rodzinie
(888)
Wojsko
(873)
Literatura
(863)
Pedagogika
(861)
Filozofia
(847)
Rodzina
(824)
Powieść amerykańska
(818)
Publicystyka polska
(750)
Wojna 1939-1945 r.
(733)
II wojna światowa (1939-1945)
(732)
Biografie
(722)
Sztuka
(711)
Powieść angielska
(709)
Język rosyjski
(708)
Chemia
(698)
Relacje międzyludzkie
(686)
Młodzież
(682)
Nauczyciele
(680)
Miłość
(659)
Wychowanie przedszkolne
(651)
Przedsiębiorstwo
(640)
Biologia
(634)
Nauczanie
(612)
Psychologia
(595)
Technika
(541)
Muzyka
(530)
Kultura
(521)
Literatura młodzieżowa polska
(519)
Uczniowie
(517)
Powieść francuska
(504)
Dramat polski
(490)
Zarządzanie
(484)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(466)
Geografia
(464)
Psychoterapia
(418)
Polityka międzynarodowa
(416)
Oświata
(413)
Powieść rosyjska
(411)
Marksizm
(405)
Warszawa
(403)
Praca
(398)
Antologie
(381)
Żydzi
(379)
Rośliny
(372)
Prawo
(370)
Życie codzienne
(370)
Polacy za granicą
(364)
Nauka
(350)
Matura
(344)
Przyjaźń
(344)
Przyroda
(341)
Unia Europejska
(340)
Socjologia
(339)
Powieść niemiecka
(335)
Zwierzęta
(333)
Podręczniki dla szkół podstawowych
(332)
Materiały pomocnicze dla szkół
(329)
Poradniki dla nauczycieli
(324)
Osobowość
(318)
Rolnictwo
(311)
Polityka
(305)
Metody nauczania
(304)
Encyklopedie
(300)
Etyka
(299)
Materiały konferencyjne
(297)
Uczenie się
(291)
Podręczniki dla szkół ponadgimnazjalnych
(290)
Psychologia społeczna
(290)
Tematy i motywy
(287)
Język francuski
(285)
PZPR
(284)
Dzieci
(283)
Politycy
(279)
Film
(276)
Komputery
(275)
Teatr polski
(272)
Władcy
(267)
Środowisko człowieka
(266)
Astronomia
(265)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(3)
Broszura
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Językoznawstwo
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne : dla dzieci 6-9 letnich / Małgorzata Barańska. - Wydanie VII. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2021. - 55 stron : ilustracje kolorowe ; 30 cm.
Opracowanie składa się z czterech części: 1. Wycinanki – ćwiczenia kształcące sprawność manualną: wycinanie prostokątów, czworokątów, trójkątów, kół i kształtów nieregularnych, układanie całości z elementów, naklejanie, kolorowanie, ćwiczenie określeń dotyczących stosunków przestrzennych: nad, pod, obok, z lewej strony, z prawej strony. 2. Uważne ucho – ćwiczenia kształcące słuch fonematyczny: utrwalanie samogłosek, analiza głoskowa wyrazów, porównywanie głosek w wygłosie, realizowanie rytmu różnymi sposobami (na przykład klaskaniem, tupaniem). 3. Bystre oko – ćwiczenia kształcące percepcję wzrokową: porównywanie obrazków, szukanie i zaznaczanie różnic, dorysowywanie brakujących elementów, rysowanie znaków literopodobnych według wzoru, rysowanie schematycznych rysunków według wzoru, łączenie w pary identycznych obrazków wybranych spośród podobnych. 4. Sprawna ręka – ćwiczenia k ształcące sprawność grafomotoryczną – r ysowanie po śladzie i samodzielnie linii pionowych, poziomych, ukośnych, falistych, kół, prostokątów, rysowanie szlaczków złożonych z pojedynczych elementów i rysowanych linią ciągłą (po śladzie i samodzielnie).Ćwiczenia te powstały z myślą o najstarszych przedszkolakach oraz uczniach początkowych klas szkoły podstawowej. Mogą być pomocne podczas zajęć indywidualnych oraz zajęć z grupą dzieci, których rozwój przebiega nieharmonijnie lub z opóźnieniem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
filia Poddębice
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37806 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla nauczycieli, terapeutów, logopedów.
Publikacja została przygotowana przede wszystkim dla nauczycieli, terapeutów oraz logopedów, którzy pracują z uczniami mającymi problemy z percepcją słuchową. Materiał przedstawiony w książce jest bardzo bogaty. Ćwiczenia dotyczą rozmaitych operacji (np. analizy i syntezy, zamiany, dodania i opuszczenia), które dziecko ma wykonać na wyrazach, sylabach i głoskach. Poziom trudności poleceń jest różny: od zadań stosunkowo łatwych do dość trudnych. Dorosły pracujący z uczniem powinien więc określić stopień problemów dziecka i dobrać właściwe ćwiczenia. Może też pominąć trudniejsze przykłady lub dopisać własne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
filia Pajęczno
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 24269 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zeszyt ćwiczeń dla ucznia zawiera materiał z zadaniami. Informacje i wskazówki, jak je wykonać, znajdują się w książce dla nauczyciela. Ćwiczenia stymulują rozwój percepcji słuchowej i funkcji językowych. Przeznaczone są dla uczniów, którzy potrafią podzielić wyraz na sylaby i głoski. W pierwszej części uczeń pracuje na słowach, bawi się nimi. W drugiej – wysłuchuje i wykonuje polecenia. Część trzecia ma stymulować pamięć słuchową. W czwartej zgromadzono najtrudniejszy materiał obejmujący wyrazy bez znaczenia. W części piątej opisano kilkanaście zabaw (najczęściej grupowych), które stymulują rozwój między innymi percepcji i pamięci słuchowej oraz rozwój językowy. Zadaniem ucznia jest wykonywać podane ćwiczenia, angażując przede wszystkim percepcję słuchową. Z tego też powodu w poleceniach do ćwiczeń prosi się ucznia, by najpierw posłuchał, a dopiero potem powiedział. Jeśli ćwiczenie jest zbyt trudne dla dziecka, powinno je ono najpierw zapisać. Należy jednak robić to jak najrzadziej. Wyrazy, które podaje się parami, należy pisać jeden pod drugim, nie obok siebie. Tam, gdzie trzeba dokonywać analizy lub syntezy sylabowej, można pomagać dziecku, wyklaskując sylaby. Inne podpowiedzi dotyczące konkretnych ćwiczeń znajdują się nad nimi w szarych ramkach. Ćwiczenia, które uczeń powinien wykonać w zeszycie, wykorzystując zawarte tam diagramy, tabele, rysunki, teksty itp., są oznakowane symbolem książki. Inne zadania należy wykonywać ustnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
filia Poddębice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37814 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej