Barańska Małgorzata (pedagog)
Sortowanie
Źródło opisu
Księgozbiór
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Dostępność
dostępne
(5)
wypożyczone
(5)
Placówka
filia Poddębice
(5)
filia Wieruszów
(1)
filia Łask
(2)
filia Zduńska Wola
(1)
Czytelnia bibl. Sieradz
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(783)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Barańska Małgorzata (pedagog)
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(359)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(320)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(312)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(310)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(297)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(293)
Prus Bolesław (1847-1912)
(268)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(235)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Shakespeare William (1564-1616)
(204)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(203)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Cyrański Czesław
(196)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Lenin Vladimir Il'ič (1870-1924)
(190)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(183)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(181)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(171)
Faliszewska Jolanta
(159)
Jachowicz Stanisław
(159)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(157)
Markiewicz Henryk (1922-2013)
(148)
Popławska Anna (filolog)
(143)
Lech Justyna
(138)
Rolando Bianka
(131)
Mickiewicz Adam
(129)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(129)
Jodełka-Burzecki Tomasz (1919-1989)
(128)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(125)
Lem Stanisław (1921-2006)
(124)
Tuwim Julian (1894-1953)
(122)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(121)
Czechowicz Józef
(119)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(118)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(118)
Parandowski Jan (1895-1978)
(118)
Conrad Joseph (1857-1924)
(114)
Jakubowski Jan Zygmunt (1909-1975)
(112)
Rzehak Wojciech (1967- )
(111)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(110)
Staff Leopold (1878-1957)
(110)
Szkutnik Leon Leszek (1932- )
(109)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(107)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(107)
Liebert Jerzy
(105)
Hertz Paweł (1918-2001)
(104)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(104)
Tołstoj Lew (1828-1910)
(104)
Bratny Roman (1921-2017)
(102)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(101)
Napierski Stefan
(101)
Słowacki Juliusz
(101)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(101)
Włodarczyk Barbara
(101)
Christie Agatha (1890-1976)
(100)
Kydryński Juliusz (1921-1994)
(100)
Kieniewicz Stefan (1907-1992)
(96)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(96)
Jasienica Paweł (1909-1970)
(95)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(95)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(95)
Dostojewski Fiodor (1821-1881)
(91)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Broniewski Władysław (1897-1962)
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Jastrun Mieczysław (1903-1983)
(89)
Steel Danielle (1947- )
(89)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(88)
Polańczyk Danuta
(88)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Asnyk Adam
(86)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(86)
Nałkowska Zofia (1884-1954)
(86)
Wyka Kazimierz (1910-1975)
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Skibniewska Maria (1904-1984)
(84)
Kotarbiński Tadeusz (1886-1981)
(82)
Norwid Cyprian Kamil (1821-1883)
(82)
Stawar Andrzej (1900-1961)
(82)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(82)
Orlewiczowa Irena (?-2002)
(81)
Hemingway Ernest (1899-1961)
(80)
Krawczuk Aleksander (1922-1923)
(80)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
6-8 lat
(4)
Dzieci
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
0-5 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Klasa 3.
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Dzieci z trudnościami w uczeniu się
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 4.
(1)
Temat
Czytanie ze zrozumieniem
(4)
Czytanie globalne
(2)
Język polski
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauka czytania
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Grafomotoryka
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Percepcja słuchowa
(1)
Percepcja wzrokowa
(1)
Pisanie
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(5)
Materiały pomocnicze
(2)
Sprawdziany i testy
(1)
Sprawdziany i testy do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Językoznawstwo
(3)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka „Czy tu, czy tam – czytam!” zawiera 20 testów kształcących umiejętność czytania ze zrozumieniem. Wszystkie testy mają taką samą konstrukcję. Składają się z tekstu, pytań dotyczących jego treści oraz odpowiedzi podanych do wyboru. Niektóre teksty są fragmentami książek stanowiących literaturę dla dzieci, inne pochodzą z publikacji popularnonaukowych.
Testy podzielono na trzy części. Pierwsza część zawiera 5 najłatwiejszych testów, druga część składa się z 10 testów o średnim stopniu trudności, trzecia część to 5 najtrudniejszych testów. W początkowych testach zastosowano pewne ułatwienie: jeśli na dane pytanie należy odpowiedzieć, wybierając więcej niż jedną odpowiedź, to polecenie zawiera informację, ile odpowiedzi należy wskazać. Z ułatwień tych zrezygnowano w kolejnych testach; w nich dziecko samodzielnie decyduje, ile odpowiedzi zaznaczyć.
Testy kształcące umiejętność czytania ze zrozumieniem można wykorzystywać podczas lekcji z całą klasą, w czasie zajęć pozalekcyjnych, na które uczęszczają dzieci lubiące tego typu zadania, a także w pracy z uczniami wymagającymi szczególnej pomocy w zdobywaniu umiejętności szkolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
filia Poddębice
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37348 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
filia Łask
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32277 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Nowe wydanie.
Głównym celem publikacji jest rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem, wyszukiwania informacji w tekście, a następnie wykorzystywania ich w zadaniach z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, społecznej i przyrodniczej. Książka jest przeznaczona głównie dla uczniów klasy trzeciej, ale doskonale sprawdzi się w pracy z uczniami starszymi, którzy z różnych powodów potrzebują wsparcia. Można korzystać z niej podczas lekcji oraz na zajęciach indywidualnych lub przeprowadzanych w niewielkich grupach. Zaproponowana forma pracy z tekstem uczy samodzielności i wytrwałości, przygotowuje do sprawdzianów oraz do egzaminów, które czekają na uczniów w przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
filia Poddębice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37799 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Zasadniczym celem opracowania jest ułatwienie dziecku opanowania prawidłowej techniki czytania polegającej na płynnym łączeniu liter w wyrazy, bez przechodzenia przez zbędny etap literowania/głoskowania. W toku nauki dziecko poznaje wszystkie 44 znaki graficzne, oznaczające 36 głosek. Początkowe ćwiczenia w czytaniu oparto na literach oznaczających głoski trwałe, ponieważ można wymawiać je dowolnie długo. Dzięki temu dziecko zyskuje czas niezbędny do płynnego połączenia liter/głosek w sylabę lub wyraz. W prezentowanym opracowaniu nie ma sylab ani wyrazów, w których litery, dwuznaki i trójznak oznaczałyby inną głoskę niż podstawowa. Taki dobór słów zastosowano po to, aby uniknąć niepotrzebnych trudności na tym etapie nauki czytania. [z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia bibl. Sieradz
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 125194-Czyt. (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Czytanie harmonijne. Skuteczna nauka czytania dla małych dzieci oraz uczniów z trudnościami Zasadniczym celem tego opracowania jest ułatwienie dziecku opanowania prawidłowej techniki czytania polegającej na płynnym łączeniu liter w wyrazy, bez przechodzenia przez zbędny etap literowania/głoskowania. W toku nauki dziecko poznaje wszystkie 44 znaki graficzne (litery, dwuznaki, trójznak) oznaczające 36 głosek. Początkowe ćwiczenia w czytaniu oparto na literach oznaczających głoski trwałe, ponieważ można wymawiać je dowolnie długo. Dzięki temu dziecko zyskuje czas niezbędny do płynnego połączenia liter/głosek w sylabę lub wyraz. W prezentowanym opracowaniu nie ma sylab ani wyrazów, w których litery, dwuznaki i trójznak oznaczałyby inną głoskę niż podstawowa. Taki dobór słów zastosowano po to, aby uniknąć niepotrzebnych trudności na tym etapie nauki czytania, którego najważniejszym celem jest opanowanie właściwej techniki. Książka jest skromnie ilustrowana, żeby nadmiar rysunków nie odciągał uwagi dziecka od tekstu i nie zachęcał go do odgadywania treści wyrazów, zdań czy tekstów. Na dołączonej do książki płycie CD znajdują się nagrania ćwiczeń wykonane przez dr Annę Walencik-Topiłko. Mają one kluczowe znaczenie. Zaprezentowana na nich wymowa stanowi dla dziecka wzór do naśladowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
filia Poddębice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37800 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne : dla dzieci 6-9 letnich / Małgorzata Barańska. - Wydanie VII. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2021. - 55 stron : ilustracje kolorowe ; 30 cm.
Opracowanie składa się z czterech części: 1. Wycinanki – ćwiczenia kształcące sprawność manualną: wycinanie prostokątów, czworokątów, trójkątów, kół i kształtów nieregularnych, układanie całości z elementów, naklejanie, kolorowanie, ćwiczenie określeń dotyczących stosunków przestrzennych: nad, pod, obok, z lewej strony, z prawej strony. 2. Uważne ucho – ćwiczenia kształcące słuch fonematyczny: utrwalanie samogłosek, analiza głoskowa wyrazów, porównywanie głosek w wygłosie, realizowanie rytmu różnymi sposobami (na przykład klaskaniem, tupaniem). 3. Bystre oko – ćwiczenia kształcące percepcję wzrokową: porównywanie obrazków, szukanie i zaznaczanie różnic, dorysowywanie brakujących elementów, rysowanie znaków literopodobnych według wzoru, rysowanie schematycznych rysunków według wzoru, łączenie w pary identycznych obrazków wybranych spośród podobnych. 4. Sprawna ręka – ćwiczenia k ształcące sprawność grafomotoryczną – r ysowanie po śladzie i samodzielnie linii pionowych, poziomych, ukośnych, falistych, kół, prostokątów, rysowanie szlaczków złożonych z pojedynczych elementów i rysowanych linią ciągłą (po śladzie i samodzielnie).Ćwiczenia te powstały z myślą o najstarszych przedszkolakach oraz uczniach początkowych klas szkoły podstawowej. Mogą być pomocne podczas zajęć indywidualnych oraz zajęć z grupą dzieci, których rozwój przebiega nieharmonijnie lub z opóźnieniem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
filia Poddębice
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37806 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Indeks ISBN : 979-83-7134-358-2
Dla uczniów klas II i III oraz starszych uczniów z dysleksją lub innymi trudnościami w nauce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
filia Poddębice
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34535 (1 egz.)
filia Wieruszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23202 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
filia Łask
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32309 (1 egz.)
filia Zduńska Wola
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45358 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej