Sortowanie
Źródło opisu
Księgozbiór
(22)
Forma i typ
Książki
(22)
Publikacje dydaktyczne
(17)
Publikacje fachowe
(7)
Poradniki i przewodniki
(2)
Proza
(2)
Poezja
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
wypożyczone
(11)
tylko na miejscu
(4)
Placówka
bibl. Sieradz
(2)
filia Poddębice
(9)
filia Wieruszów
(3)
filia Pajęczno
(3)
filia Łask
(2)
filia Zduńska Wola
(3)
Czytelnia bibl. Sieradz
(5)
Autor
Hinz Magdalena
(3)
Barańska Małgorzata (pedagog)
(2)
Kwacz Mieczysław (1926- )
(2)
Przyłubska Ewa (?-2001)
(2)
Przyłubski Feliks (1906-1983)
(2)
Sadowska Katarzyna (pedagog)
(2)
Gentile Barbara
(1)
Habe Margherita
(1)
Jakrzewska Dominika
(1)
Klima Ewa (pedagog)
(1)
Krzemińska Marcelina (1986- )
(1)
Kłodnicka Olga
(1)
Pelc Maria (ilustratorka)
(1)
Podleśna Małgorzata
(1)
Remus-Duda Joanna
(1)
Sadowska-Krajewska Aleksandra
(1)
Schramm Fritz
(1)
Sedivy-Mączka Katarzyna
(1)
Swędrowska Małgorzata
(1)
Szczepańska Anna (pedagog)
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Walczak-Niewiadomska Agata (1977- )
(1)
Wolf Matt
(1)
Wolf Tony
(1)
Zakrzewska Barbara
(1)
Łojewska Aleksandra
(1)
Łączyńska Katarzyna
(1)
Żabiński Dawid
(1)
Żukowska Beata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(6)
1970 - 1979
(2)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
1901-2000
(3)
1945-1989
(2)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(21)
nieznany (d)
(1)
Język
polski
(21)
niemiecki
(1)
Odbiorca
0-5 lat
(12)
6-8 lat
(12)
Dzieci
(12)
Rodzice
(7)
Nauczyciele
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
Terapeuci zajęciowi
(4)
Klasa 1.
(3)
Przedszkola
(3)
Uczniowie szkół podstawowych
(3)
9-13 lat
(2)
Pedagodzy
(2)
Bibliotekarze
(1)
Dzieci z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Literatura włoska
(1)
Temat
Nauka czytania
(21)
Czytanie sylabowe
(4)
Czytanie
(3)
Czytanie ze zrozumieniem
(3)
Język polski (przedmiot szkolny)
(3)
Nauka pisania
(3)
Czytanie globalne
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
PCS (system symboli)
(2)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(2)
Biblioteki dla dzieci i młodzieży
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Grafomotoryka
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(1)
Kształcenie
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody nauczania
(1)
Niemowlę
(1)
Oligofrenopedagogika
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Promocja czytelnictwa
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Zwierzęta
(1)
Życzliwość
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(9)
Materiały pomocnicze
(8)
Elementarz
(5)
Opowiadania i nowele
(3)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Karty pracy ucznia
(2)
Poradnik
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Broszura
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Monografia
(1)
Wiersze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(19)
Językoznawstwo
(12)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Psychologia
(1)
22 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Czytanie książek rozwija wyobraźnię, bogate słownictwo, wspiera równowagę emocjonalną i ułatwia naukę w szkole. Nic dziwnego, że rodzicom, bibliotekarzom i nauczycielom zależy, aby dzieci już od najmłodszych lat zakochały się w książkach, a później samodzielnie po nie sięgały. Ale jak to osiągnąć? Małgorzata Swędrowska, ekspertka z wieloletnim doświadczeniem w popularyzacji czytelnictwa i twórczyni koncepcji czytania wrażeniowego, dzieli się sposobami na: - wprowadzenie książek do codziennego życia dziecka, - odkrywanie wielowymiarowości tekstu i ilustracji, - niezliczone zabawy (również ruchowe!) z książką, - aktywności związane z literaturą, - rozwój kompetencji potrzebnych do nauki czytania, - przebrnięcie przez szkolne lektury. „777 pomysłów na zabawy z książką” pomoże rodzicom i nauczycielom w wychowaniu dzieci, które pokochają czytanie. Zapraszamy do zabawy, która uczy! Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
filia Poddębice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37259 (1 egz.)
filia Pajęczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24017 (1 egz.)
filia Łask
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33961 (1 egz.)
filia Zduńska Wola
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47145 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
filia Poddębice
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37346 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka AAC)
(Czytaj i Rozmawiaj)
Opis według teki.
Książka stanowi pomoc do nauki aktywnego czytania dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się i nie tylko. Zawiera prostą historię z powtarzającym się refrenem, który budzi ciekawość dziecka i mobilizuje je do odkrywania kolejnej strony. Dołączone do książki symbole obrazkowe (PCS) umożliwiają dziecku z trudnościami w porozumiewaniu się branie czynnego udziału w czytaniu tekstu, zastępując słowa, których nie potrafi wypowiedzieć, a dzieciom z autyzmem, które potrzebują szczególnej wizualizacji, pozwalają dodatkowo lepiej zrozumieć czytany tekst. [z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia bibl. Sieradz
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 126995-Czyt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
filia Pajęczno
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 24124 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
filia Pajęczno
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 24133 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka powstała, aby wspomóc dzieci, którym nauka czytania sprawia spore trudności. Jest przeznaczona dla uczniów, którzy przeszli już etap czytania wyrazów oraz zdań i są w trakcie doskonalenia umiejętności czytania ze zrozumieniem. Zaproponowane teksty przybierają postać bardzo krótkich czytanek opisujących proste i konkretne sytuacje życiowe. W części 1 teksty zapisano wielkimi literami bez ozdobników, w części 2 zastosowano styl elementarzowy. Taki podział umożliwia indywidualne dostosowanie materiału do poziomu umiejętności ucznia oraz stopniowanie trudności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
filia Poddębice
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37798 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Zasadniczym celem opracowania jest ułatwienie dziecku opanowania prawidłowej techniki czytania polegającej na płynnym łączeniu liter w wyrazy, bez przechodzenia przez zbędny etap literowania/głoskowania. W toku nauki dziecko poznaje wszystkie 44 znaki graficzne, oznaczające 36 głosek. Początkowe ćwiczenia w czytaniu oparto na literach oznaczających głoski trwałe, ponieważ można wymawiać je dowolnie długo. Dzięki temu dziecko zyskuje czas niezbędny do płynnego połączenia liter/głosek w sylabę lub wyraz. W prezentowanym opracowaniu nie ma sylab ani wyrazów, w których litery, dwuznaki i trójznak oznaczałyby inną głoskę niż podstawowa. Taki dobór słów zastosowano po to, aby uniknąć niepotrzebnych trudności na tym etapie nauki czytania. [z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia bibl. Sieradz
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 125194-Czyt. (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Czytanie harmonijne. Skuteczna nauka czytania dla małych dzieci oraz uczniów z trudnościami Zasadniczym celem tego opracowania jest ułatwienie dziecku opanowania prawidłowej techniki czytania polegającej na płynnym łączeniu liter w wyrazy, bez przechodzenia przez zbędny etap literowania/głoskowania. W toku nauki dziecko poznaje wszystkie 44 znaki graficzne (litery, dwuznaki, trójznak) oznaczające 36 głosek. Początkowe ćwiczenia w czytaniu oparto na literach oznaczających głoski trwałe, ponieważ można wymawiać je dowolnie długo. Dzięki temu dziecko zyskuje czas niezbędny do płynnego połączenia liter/głosek w sylabę lub wyraz. W prezentowanym opracowaniu nie ma sylab ani wyrazów, w których litery, dwuznaki i trójznak oznaczałyby inną głoskę niż podstawowa. Taki dobór słów zastosowano po to, aby uniknąć niepotrzebnych trudności na tym etapie nauki czytania, którego najważniejszym celem jest opanowanie właściwej techniki. Książka jest skromnie ilustrowana, żeby nadmiar rysunków nie odciągał uwagi dziecka od tekstu i nie zachęcał go do odgadywania treści wyrazów, zdań czy tekstów. Na dołączonej do książki płycie CD znajdują się nagrania ćwiczeń wykonane przez dr Annę Walencik-Topiłko. Mają one kluczowe znaczenie. Zaprezentowana na nich wymowa stanowi dla dziecka wzór do naśladowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
filia Poddębice
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37800 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czytanie ze zrozumieniem jest umiejętnością, która niejednokrotnie sprawia najmłodszym wiele trudności. Zawarte w książce ćwiczenia poprzez zabawę stymulują rozwój aktywności czytelniczych dzieci. Ponadto uzupełniają oraz pomagają utrwalić już zdobyte wiadomości, a także rozwijają zainteresowanie kodem literowym u najmłodszych. Proponowane ćwiczenia włączają rodziców w proces nauki czytania u ich pociech, stanowią również materiał do pracy dla nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
filia Poddębice
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37801 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Profesor Jagoda Cieszyńska Poleca)
Przyjęta nazwa autorki: Katarzyna Sedivy-Mączka.
Dla dzieci w wieku szkolnym, które literują lub głoskują, mają problemy z rozumieniem czytanych tekstów lub czytają zbyt wolno.
Czytanie programowane przeznaczone jest dla dzieci w wieku szkolnym, które literują lub głoskują, mają problemy z rozumieniem czytanych tekstów lub czytają zbyt wolno. Zestaw sylab, pseudowyrazów oraz luźnych, niepowiązanych znaczeniowo słów ma na celu usprawnienie techniki czytania. Zadania są ułożone w taki sposób, aby stopniowo uczyć odczytywania coraz trudniejszych pod względem budowy wyrazów i całych zdań. Ćwiczenia opracowane zostały na podstawie założeń symultaniczno-sekwencyjnej metody nauki czytania profesor Jagody Cieszyńskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
filia Poddębice
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37802 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Za pomocą tej książki dzieci uczą się czytać metodą sylabową. Wszystkie wyrazy i teksty są więc zapisane dwoma kolorami czcionki, zgodnie z podziałem na sylaby. Na każdej rozkładówce wprowadzona jest jedna litera, dwuznak lub trójznak, zapisany zarówno za pomocą pisma drukowanego, jak i kaligraficznego. Poniżej znajdują się sylaby, wyrazy, zdania i teksty, zbudowane z liter, które zostały już wprowadzone (ze szczególnym naciskiem na literę, której poświęcona jest dana rozkładówka). Na początkowych stronach wyrazy i zdania są dość proste; na kolejnych stają się bardziej rozbudowane i zawierają trudniejsze słowa. W drugiej części książki znajdują się teksty zawierające wszystkie litery polskiego alfabetu. Tematyka tych czytanek dotyczy świąt i uroczystości obchodzonych w Polsce oraz problemów omawianych na lekcjach. Dzięki tym tekstom dziecko może utrwalać poznane litery, ćwiczyć czytanie i poznawać nowe wyrazy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
filia Poddębice
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37803 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja składa się z dwóch części. Pierwsza z nich obejmuje czterdzieści czytanek, których tematyka dotyczy świąt i uroczystości obchodzonych w Polsce oraz zagadnień i problemów omawianych na lekcjach. Dzięki tym tekstom dziecko może utrwalać znajomość liter, ćwiczyć czytanie, poznawać nowe wyrazy i poszerzać swoją wiedzę. W drugiej części książki znajdują się ćwiczenia dotyczące czytanek. Dziecko musi między innymi uzupełniać zdania, wybierać prawidłowe sformułowania, wskazywać błędy, łączyć w pary. Niektóre ćwiczenia zawierają obrazki, które uczeń może pokolorować. „Czytanki ze zrozumieniem” zostały przygotowane jako kontynuacja książki „Czytanki. Materiały do nauki czytania metodą sylabową”. Można je także wykorzystywać samodzielnie jako pomoc w doskonaleniu umiejętności czytania ze zrozumieniem. Publikacja będzie przydatna na lekcjach, zajęciach dodatkowych, jak również w domu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
filia Poddębice
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37804 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
filia Bronów
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Czytelnia bibl. Sieradz
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 125664-Czyt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ćwiczenia zawarte w "Elementarzu do nauki czytania…" mają na celu pomoc uczniom w opanowaniu: umiejętności rozpoznawania drukowanych liter wielkich i małych, techniki czytania sylab otwartych oraz dwu, trzysylabowych wyrazów zbudowanych z sylab otwartych, na dalszym etapie – całościowego czytania sylaby zamkniętej. W publikacji celowo pominięto: samogłoski ó, ę, ą, spółgłoski miękkie, dwuznaki: cz, sz, ch, rz, dz, dź, dż oraz spółgłoskę j jako trudne do opanowania przez uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Zamieszczony materiał stanowi podstawę (bazę) do nauki czytania w pełnym zakresie. Może on także służyć uczniom w normie intelektualnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
filia Zduńska Wola
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48060 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Bibliografia.
Sprawny odbiór informacji przekazywanych za pomocą języka pisanego, czyli umiejętność czytania, jest najważniejszą umiejętnością, jaką powinni opanować uczniowie w młodszych klasach szkoły podstawowej. Jest to warunek co prawda nie wystarczający, ale bezwzględnie konieczny do radzenia sobie na kolejnych etapach edukacji. Książka ta adresowana jest zarówno do terapeutów pedagogicznych prowadzących zajęcia korekcyjno-kompensacyjne i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, jak i do rodziców chcących pomóc swoim dzieciom w opanowaniu trudnej sztuki czytania. Zawiera ona szereg praktycznych wskazówek do pracy z dziećmi ryzyka dysleksji i z każdym dzieckiem mającym trudności w czytaniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
filia Poddębice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37518 (1 egz.)
filia Wieruszów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 23949 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks ISBN : 978-83-7134-354-4
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
filia Wieruszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23206 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Litery : nauka czytania / Ewa i Feliks Przyłubscy ; ilustrował Mieczysław Kwacz. - [Wydanie 4]. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1978. - 94, [2] strony : ilustracje, fotografie ; 25 cm.
Publikacja autorstwa znakomitego duetu Ewy i Feliksa Przyłubskich, twórców analityczno-syntetycznej metody nauki czytania, która do dziś jest stosowana w podręcznikach dla najmłodszych. Poza Elementarzem Mariana Falskiego jest to drugi kultowy elementarz, z którego czytania uczyły się kolejne pokolenia Polaków. [od wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia bibl. Sieradz
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 27447-Czyt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Litery : nauka czytania / Ewa i Feliks Przyłubscy ; ilustrował Mieczysław Kwacz. - [Wydanie 3]. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1977. - 94, [2] strony : ilustracje, fotografie ; 25 cm.
Publikacja autorstwa znakomitego duetu Ewy i Feliksa Przyłubskich, twórców analityczno-syntetycznej metody nauki czytania, która do dziś jest stosowana w podręcznikach dla najmłodszych. Poza Elementarzem Mariana Falskiego jest to drugi kultowy elementarz, z którego czytania uczyły się kolejne pokolenia Polaków. [od wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
bibl. Sieradz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 125673 (1 egz.)
filia Bronów
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Miś i szal : czytanie uczestniczące dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się / Katarzyna Sadowska ; [ilustracje Beata Żukowska]. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2019. - Teka (broszura: 8, [1] strona, skoroszyt: 23, [1] strona, [3] karty tablic luzem) : ilustracje ; 31 cm + 4 paski rzepowe.
(Biblioteka AAC)
(Czytaj i Rozmawiaj)
Opis według teki.
Publikacja stanowi pomoc do nauki aktywnego czytania dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się i nie tylko. [...] Zawiera prosty, rytmiczny, rymowany tekst z powtarzającymi się sekwencjami, który budzi ciekawość dziecka i mobilizuje je do odkrywania kolejnej strony. Dołączone do książki symbole obrazkowe (PCS) umożliwiają dziecku z trudnościami w porozumiewaniu się branie czynnego udziału w czytaniu tekstu, zastępując słowa, których nie potrafi wypowiedzieć, a dzieciom z autyzmem, które potrzebują szczególnej wizualizacji, pozwalają dodatkowo lepiej zrozumieć czytany tekst. [od Autora]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia bibl. Sieradz
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 126996-Czyt. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
filia Łask
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34223 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej